donderdag 5 maart 2015

Het speciale strand

Hollum kent veel strandopgangen, maar één strand is mijn favoriet. Er liggen prachtige stenen en de weg er naar toe vind ik persoonlijk altijd leuk.. Waarom? Je moet namelijk nog een stukje door de duinen fietsen. En als je daar dan al moe van bent, dan kun je lekker uitrusten op het strand.
Mijn favoriete foto komt dan ook van dat strand.



Deze foto lijkt bijna een droomplaatje, maar hij is toch echt op Ameland gemaakt. Ik vind deze foto persoonlijk erg mooi door de golven die afgebroken worden en de kleuren van de zon die net onder is.

Het kost altijd wel wat moeite om de juiste foto te kiezen. Na een serie van 88 foto's bleven er uiteindelijk maar 13 over, omdat ik ze niet allemaal weg wilde gooien. Zo gaat het meestal.
Voor het maken van de perfecte foto ben je niets nodig, want dat gooit lukken. Toch komt deze er wel in de buurt. Van alle foto's die ik gemaakt heb, is deze verreweg de mooiste.

Na deze foto heb ik nog een andere mooie foto die daar ook vandaan komt, hier beneden te zien.



Wat ik het mooie vind aan deze foto, is dat het ook hier lijkt alsof hij helemaal niet op Ameland gemaakt is. Omdat het water op de stenen afgebroken wordt, is dit voor mij een van de voornaamste redenen waarom ik deze twee foto's de mooiste twee vind. 

Ik ben altijd erg kritisch als het gaat om foto's maken. Een foto moet naar mijn wens zijn en anders moet hij weer opnieuw. Als ik een ''selfie'' maak, dan moet ik er ook altijd eerst goed uit zien. Wat nou bijzonder aan de natuur is: De natuur wil en kan ik ook niet veranderen, dus je moet uiteindelijk wel tevreden zijn met het resultaat! Maar alsnog, er gaan veel foto's verloren, jammer genoeg!

Als afsluiter heb ik nog een foto die ik daar ook gemaakt heb.





Voor nu was dit het alweer over het strand, een berichtje met wat leuke informatie over mij en foto's en wat over het strand. Voor aankomende zondag een leuk idee in mijn hoofd, als het weer goed blijft komt er een post online!

Tineke



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten