zaterdag 25 april 2015

Het Finnegatspad en de vogelkijkhut

Een paar weken terug heb ik het Finnegatspad bezocht. Op weg hiernaar toe heb ik ook een bezoekje aan de vogelkijkhut gebracht. Dit alles was alweer een tijdje geleden. Meestal is het er erg rustig, maar tijdens de MTB niet. Ik moest goed uitkijken waar ik liep en wanneer ik een foto maakte, voor het geval ik niet ondergefietst wilde worden.


Het Finnegatspad is een pad, omringt door een mooie natuur. Terwijl ik er liep, was alles nog kaal.
Ik verwacht dat het nu alweer aardig in bloei staat.



Allereerst de wegwijzer, altijd handig als je niet weet waar je moet zijn! Bij beide was het erg mooi, dus zeker een aanrader om beide bordjes te volgen.




Aan de rechterkant van het pad kwam ik dit tegen. Het zijn erg leuke pluimen en ze zijn bovendien ook lekker zacht! Even de moeite waard om op de foto te zetten.




Op weg naar het Finnegatspad en de vogelkijkhut kom je een hoop wilde bomen tegen, die in een wirwar door elkaar zitten.




Wanneer je naar de vogelkijkhut wil, moet je eerst over een bruggetje. Ik ben altijd dol op bruggetjes en vond het leuk om deze even op de foto te zetten!




Eenmaal bij de vogelkijkhut aangekomen zie je een meertje waar een paar eenden zwemmen, ook zie je een mooi stukje natuur. Met de verrekijker kun je de eenden bekijken of je geniet van de rust die er is.




Tijdens de wandeling langs het Finnegatspad zie je verschillende bomen, deze was nog helemaal kaal. Ik ben benieuwd of hij nog in bloei komt te staan.




Hier weer een leuk bruggetje, de laatste die je tegenkomt en waar je overheen moet voordat je naar het strand gaat. Ik moest hier hard overheen rennen, om te voorkomen dat er mountainbikers achter me zaten.



Eindelijk het strand, hier kan je lekker van het uitzicht genieten, of je kan het pad volgen naar Ballum, waar je daar bij de strandtent even lekker wat kan gaan drinken.


Hierbij weer wat over het Finnegatspad, lang geleden, maar zeker mooi om er te kijken. Ik ben benieuwd hoe het er nu uitziet. Als je naar Ameland gaat, is het zeker de moeite waard om dit pad te volgen! Niet te vergeten; een bezoek aan de vogelkijkhut is ook erg de moeite waard!

Tot zover, het Finnegatspad en de vogelkijkhut.

Tineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten